Proč se mi nedaří prodat moji nemovitost?

19.04.2023

Pokud jste se rozhodli prodat svou nemovitost, možná jste narazili na pár problémů týkající se hladkého průběhu prodeje a nalezení vhodného kupce pro Vaši nemovitost. Vaše představy byly původně jiné? Je možné, že obchodu brání něco, co není patrné hned na první pohled. V tomto článku rozebereme nejčastější chyby, které se nejčastěji objevují při prodeji nemovitostí.

Je prodej Vaší nemovitosti svěřený profesionálovi a makléři se delší čas nedaří najít kupce? Je velmi pravděpodobné, že je něco špatně. Co by to mohlo být? Od drobnosti po zásadní problém.

Ze zkušeností víme, že špatně prodejné nemovitosti, jsou špatně prodejné vždy na základě stejných scénářů. Kdy hlavní roli hrají vždy stejné chyby, které brání hladkému obchodu. Je potřeba se na ty nejběžnější potíže soustředit a odstranit je. Pak se jistě Vaše nemovitost na trhu nestihne ani ohřát a kupce si najde téměř hned.

(NE)EXKLUZIVITA

Pokud si myslíte, že nejrychleji se Vaše nemovitost prodá, když prodej zadáte více realitním kancelářím, tak efekt a výsledek je opačný. Makléř bez exkluzivní smlouvy nevěnuje a ani nemůže věnovat veškeré úsilí. Do obchodu je vneseno více zmatků a nesrovnalostí. "když dva dělají totéž, není to totéž" a v případě inzerce, která bude duplicitní a přitom odlišná třeba cenou, výměrou atd., nepůsobí to důvěryhodně na potencionálního kupce.

Když se takové nesrovnalosti objeví hned na začátku obchodu, potom si můžete být téměř jistí, že bude komplikovaný celý prodej. Zájemci budou odrazení ještě před tím, než dojde na prohlídku.

Před prodejem nemovitosti byste si měli stanovit kritéria a podle toho si vybrat makléře, kterému celý proces svěříte.

ŠPATNÁ PREZENTACE

Mezi nejčastější problémy neúspěšného prodeje patří špatná prezentace nemovitosti. Jednotliví makléři nejsou motivování do obchodu investovat, protože nikdy nemají jistotu, že se jim tato investice vrátí, v případě že by je s prodejem předběhla konkurence. To by pak přišli o vynaložené úsilí a finance vložené do zprostředkování obchodu. Proto můžete očekávat laxní přístup makléřů v případě ne exkluzivity pro danou realitní kancelář.

A co tedy můžete od makléře naší realitní kanceláře očekávat v rámci exklusivní smlouvy?

1. Profesoonální fotografie

Jak prohlídky, tak fotografie jsou důležitým aspektem prodeje. Fotografie dělá ten první dojem a dá potencionálnímu zájemci impulz o prohlídku. Prohlídkou pak je třeba potvrdit, že skutečnost odpovídá fotografiím.

2. Video prohlídky

Každý se raději podívá na video než fotky. Video prohlídky nejlépe kupujícího osloví a udělají o nemovitosti lepší přehled. Spolupracujeme s produkčním týmem. Umíme připravit přesvědčivé video prohlídky.

3. Home staging

V Home Stagingu jde hlavně o detaily a o to, aby si případný zájemce v nemovitosti dokázal představit sám sebe a zapůsobila na něho co nejlépe.

3. Půdorysy

Zpracování půdorysu je první krok profesionální prezentace nemovitosti. Díky půdorysům se následně lépe pohybujete v prostoru. Můžete si předběžně naplánovat, jak v nemovitosti žít, jak ji zařídit či zrekonstruovat. Šetří čas pro zbytečnou prohlídku, na které byste mohli zjistit, že dispozice nemovitosti je pro Vás nevyhovující.

4. 3D scan nemovitosti

Nejmodernější technologie pro prodej nemovitosti.

3D scany a videa natočená dronem. Díky 3D scanu získá zájemce detailní přehled. Taková prezentace je často rozhodující pro váhavé zájemce a přesvědčí je, že právě vaše nemovitost stojí za podání finanční nabídky a jak se říká "oči nakupují".

5. Reklama na sociálních sítích

Sociální sítě hýbou světem a také hýbou prodejem nemovitosti. Co dalšího lze udělat pro efektivnější prodej?

Vytvořit placenou propagaci na Facebooku a zacílit reklamu na tu správnou cílovou skupinu.

6. Flypano

VIRTUÁLNÍ REALITA Z PTAČÍHO POHLEDU.

Flypano je interaktivní 360° fotografie s vysokým rozlišením pořízena dronem. Je to skvělý nástroj, jak předat důležité informace o dané nemovitosti zákazníkovi. Do Flypana dokážeme vkládat ohraničení objektu pomocí katastru nemovitostí a body s textovým polem, fotogalerii nebo videopřehrávač.

7. Energetický štítek

PENB neboli průkaz energetické náročnosti budovy je certifikát, který udává, kolik daná budova ročně spotřebuje energie (na vytápění, chlazení, větrání, úpravu vlhkosti vzduchu, přípravu teplé vody nebo osvětlení). PENB je zapotřebí při výstavbě budovy. Stavební úřad totiž neschválí stavbu, která by jej neměla zpracovaný. Dále je potřeba při prodeji i pronájmu nemovitostí. Tuto povinnost ukládá poslední novela zákona o hospodaření energií.

SPECIFIKA NEMOVITOSTI

Pokud se Vám nedaří prodat nemovitost i přes výše uvedené. Pak je ještě nutné se zaměřit na cenu, zda je správně nastavená a zaměřit se na ostatní specifika. Je Vaše nemovitost něčím nápadná? V jakém stavu je? Jestli má nestandartní dispozici, v jaké lokalitě se nachází? To vše je potřeba zohlednit v ceně.