Co je to Home Staging?
Home Staging aneb aranžování domova. Estetický připravování nemovitosti na focení a prohlídky se zájemci.
Určitě se nejedná o rozsáhlou a nákladnou rekonstrukci, jedná se pouze o snadné úpravy typu: naaranžovat dekorace a nábytek, který je již v nemovitosti, případně doplnění pár maličkostí, květin, svíček, lampiček. Výsledný efekt nemovitost prosvětlí, sladí. Nemovitost vypadá útulně, čistě, a celkově působí nemovitost jako z katalogu.
V Home Stagingu jde hlavně o detaily a o to, aby si případný zájemce v nemovitosti dokázal představit sám sebe a zapůsobila na něho co nejlépe.
Prodej nemovitosti se může zdát jako jednoduchá záležitost. Nafotit, napsat pár řádků a umístění na inzertní portál a pak už jen čekat až se ozve zájemce.
Nejčastějším problémem při prodeji na vlastní pěst je, že si klient určí špatnou cenu a nekvalitně odprezentuje svou nemovitost a pak následuje nekonečné čekání na zájemce, a nakonec přistoupení na nižší cenu, protože čekání nestojí za to. Prodávající je rád, že se konečně nemovitosti zbaví i za ústupku nižší ceny. Přitom jen stačí vědět jak na to.
Samozřejmě se stává, že klient si je vědom kolik jeho nemovitost má reálnou prodejní cenu a tu nastaví dobře a zájemce se ozve poměrně rychle i bez dobré prezentace. Klient je spokojen, cenu kterou si určil, tak dostal ale tohle není cílová skupina, pro kterou je důležité svůj majetek prodat za co nejvyšší cenu a tím pádem ani Home Staging pro něj může být bezpředmětný.
Kdo ale chce prodat nemovitost a dostat za ni nejvyšší možnou cenu v ten moment, tak je Home Staging, ve spolupráci s profesionálním odprezentováním a nakonec nastavením správné kampaně, velmi důležitá.
Kvalitní makléř vás také nebude tlačit na dlouhé čekání, naopak bude se snažit přijít na příčinu a důvody, proč nemovitost potencionální zájemce odrazuje. Častá příčina je právě ve špatné prezentaci nemovitosti.
V takové situaci je vhodné řešit prezentaci pomocí Home Stagingu, díky kterému nemovitost osloví více potencionálních kupujících, a tak několikanásobně zvýší šanci najít klienta co nejdříve a ještě za nejvyšší možnou cenu.
I na drobnostech záleží.
Nejvíce se prodávající obávají, že zásah do nemovitost bude finančně nákladné a nechce se jim do nemovitosti investovat. Je potřeba investovat rozumně a jen do výše návratnosti takové investice.
V momentě, kdy klient využije realitních služeb, tak je Home Staging v rámci balíčku, co vše pro prodávajícího makléř zajišťuje. V tu chvíli je pro něj tato služba zdarma a je prakticky hrazena z provize makléře.
V případě Home Statingu se nám ještě ale nestalo, že by se investice nevyplatila.
Není potřeba předělávat celou nemovitost, stačí drobné detaily jako je třeba natřít staré radiátory či zárubně, opravit praskliny ve zdech. Nová výmalba místnost rozzáří a především, tam kde jsou barevné zdi je lepší přetřít na bílo, přeci jen každý máme jiný vkus a chceme, aby si potencionální zájemce dokázal představit v nemovitosti sám sebe. Dekorativní doplňky nemovitost pak zútulní.
Nejlépe prodává zařízená místnost.
Kupující převážně hledají místo k bydlení, místo, kde se budou cítit dobře, hledají domov. To je potřeba mít na paměti, je to jeden z hlavních aspektů, kterým se zájemci řídí a je potřeba podle toho postupovat.
Neprodáváte jen nemovitost, ale i dojem útulného a příjemného domova. Je potřeba aby si zájemce byl schopen vytvořit v hlavně představu o tom, jak dobře se mu bude v nemovitosti žít.
Spousta lidí ale představivost nemá, pak vidí jen prázdné místnosti, které v nich nevyvolají žádné pocity a dojmy. Proto je dobré myslet na vybavení i v nemovitostech, ve kterých momentálně žádné není.
Tím nemyslíme abyste se vydali do obchodu a nemovitost vybavili i přesto, že ji chcete prodat prázdnou. Odborník na Home Staging vám dokáže nemovitost skvěle naaranžovat i poskytnout vybavení jak na focení, tak na prohlídky.
Kvalitní fotografie jsou základ - nepodceňujte je.
Jak prohlídky, tak fotografie jsou důležitým aspektem prodeje. Fotografie dělá ten první dojem a dá potencionálnímu zájemci impulz o prohlídku. Prohlídkou pak je třeba potvrdit, že skutečnost odpovídá fotografiím.
Fotografie jsou proto základem projevu zájmu o váš dům či byt. Jak tedy udělat ty lákavé fotografie, co vzbudí zájem a nejlepší první dojem?
Ze všeho nejdřív je potřeba pečlivě nemovitost uklidit a schovat osobní věci typu: fotografie, hračky atd.
Širokoúhlý objektiv je ta správná volba pro zachycení celé místnosti, navíc fotografie budou působit přirozeně. Když už jsme v tom focení, nejlépe udělat fotek více ať je z čeho vybírat.
Fotografujte spíše rohy místností než přímo stěny a zkuste se vyhnout příliš členitým plochám.
Určitě se vyplatí počkat na slunečné dny, nebo foťte aspoň za denního světla, s vytaženými žaluziemi, otevřete dveře. Zároveň je třeba rozsvítit i umělé osvětlení. Rozhodně nedávejte do inzerátů rozmazané a tmavé fotografie.
Home Staging se může stát velmi důležitou součástí podařeného prodeje vaší nemovitosti.
Výhody Home Stagingu:
- Nemovitost se prodá dráž - s pečlivým Home Statingem můžete získat na nemovitosti až o 10 % více.
- Nemovitost se prodá rychleji.
- Home Staging ukáže to nejlepší z vaší nemovitosti a ukáže její potenciál.
- Budete mít více zájemců díky příjemnému vzhledu interiéru.
- Každá správně nastavená investice se vrátí.
Ale i v Home Statingu záleží na tom, zda je provedený správně, proto zvažte přizvání odborníka, který má již zkušenosti a který vám poradí co zabere a co nikoliv.
Kvalitní realitní kancelář vám služby Home Statingu zcela jistě nabídne, zvyšuje to prodejnosti nemovitostí, tudíž je to oblíbená a častá služba.